ورود به صفحه کاربری

karbari2

صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

 

 

 

QR Code

علوم رفتاری

تاثیر روش تدریس کارایی تیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
دوره 3، شماره 6، بهار 1400، صفحات 171 - 159
نویسندگان : صابر شفیعی* 1 ، فرامرز علیدادی 2 ، صغری زاده صفری 3

1 دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی دانشگاه ملی بیرجند . معلم آموزش و پرورش استان ایلام.

2 کارشناسی آموزش ابتدایی. معلم ابتدایی استان کرمانشاه

3 کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی . معلم ابتدایی استان کرمانشاه.

چکیده :
مقاله حاضر از نوع مقالات کتابخانه ای است که توجه به گردآوری نظرات صاحبنظران به رشته تحریر در آمده است. هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر روش تدریس کارایی تیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. نتیجه نشان می دهد که دانش آموزان در گروه های یادگیری از طریق همیاری بیشتر از کار فردی و رقابتی به پیشرفت تحصیلی دست می یابند، زیرا آن ها اولا با بحث و گفت و گو افکار خود را در تعامل با دیگران بیان و اصلاح می کنند. آن ها از طریق تعامل یاد می گیرند که مسائل را بپرسند، نظراتشان را در میان بگذارند، اختلافات را توضیح دهند و درک جدیدی از موضوع مورد بحث ایجاد کنند. ثانیا در این گروه ها دانش آموزان در سطوح بالای یادگیری درگیر می شوند. بنابر موارد فوق می توان نتیجه گرفت که روش تدریس کارایی تیم بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مستقیم و مثبت دارد.
کلمات کلیدی :
تدریس، روش کارایی تیم، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان